دکتر امیرصدری چهره‌ای نام‌اشنا برای اهالی رسانه و فعالان حوزۀ سلامت است. پزشکی روزنامه‌نگار یا روزنامه‌نگاری متخصص. فرقی نمی‌کند. قلم او نشان از تخصص  و دانش علمی دارد در کنار ذوق و قریحۀ حرفۀ روزنامه‌نگاری و نویسندگی.

دکتر صدری در شمارگان تیر با مطلب جذابی در خصوص استارتاپها همراه ماهنامۀ توسعۀ فناوری‌های نوین پزشکی شد. او یادداشت خود را اینگونه آغاز می‌کند که اختراع، نتیجۀ نیاز است؛ این جمله، قدمتی به اندازۀ تاریخ تمدن دارد اما شکل جدید و به تعبیری شکل مدرن آن این است که استارتاپ نتیجۀ نیاز است.پاسخ و نتیجۀ هر نیازی یا تقریباً هر نیازی در دنیای دیجیتال مبتنی بر نت به شیوۀ گوناگون است.

دکتر صدری با این مقدمه به سراغ این می‌رود که کسب‌وکارهای دیجیتال برای نیازهای سنتی و مدرن، بنا می‌شوند.

وی ساختار اقتصادی متکی بر نفت و اقتصاد نفتی کشورمان را عاملی مهمی می‌داند که باعث شده عمدۀ نیروهای جویای کار در حوزۀ خدماتی اشتغال یابند.

دکتر صدری در بخش پایانی یادداشت خود مسأله استارتاپ‌ها در حوزۀ سلامت را بررسی می­کند و خدماتی چون نوبت‌دهی آنلاین، تجویز از راه دور توسط پزشک، ارسال پاسخ آزمایشگاه در پلتفرم‌های مجازی و مواردی از این دست را با حضور استارتاپ‌ها به چالش می‌نشیند.

متن کامل در ماهنامۀ شمارگان نوزدهم. ص 71. در بخش رگولاتوری در حوزۀ فناوری اطلاعات پزشکی

نوشته‌های مشابه