چهارده ایده تحقیقاتی و پژوهشی برای توسعه محصولات و خدمات نوآور شناختی توسط پژوهشگران فعال در استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق ارائه شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری درچارچوب سیاست‌‌ها و راهبردهای مصوب، در فراخوانی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور شناختی خواست طرح ها و ایده های پژوهشی خود را برای بهره‌مندی از حمایت‌ها در جهت تولید و توسعه محصولات و خدمات خلاق و نوآور شناختی، ارائه کنند.

این طرح‌ها در حوزه‌های مدیریت منابع انسانی، اپلیکیشن، بازی‌های شناختی، داده کاوی، ارتقای سلامت شناختی و سلامت روان به ستاد توسعه علوم شناختی ارائه شد.

بنا بر تأکید این ستاد، حمایت تنها از ایده‌های نوآورانه و مسئله ‌محور در زمینه علوم و فناوری ‌های شناختی صورت خواهد گرفت که به صورت تیم کامل و مدل کسب و کار بوده، نیازمند سرمایه در مراحل اولیه باشند.

این حمایت‌ها در قالب خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه گذاری، یارانه فروش و اعطای تسهیلات برای اخذ مجوز و استانداردهای لازم است.

از دیگر موارد ذکر شده در این فراخوان تأکید بر این مسأله است که استارتاپ‌ها باید عضو یک شتابدهنده یا مرکز رشد و دارای قرارداد مکتوب باشند و حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق شتاب‌دهنده یا مرکز رشد برای تولید محصول، سرمایه‌گذاری اولیه غیر شتابدهی انجام شده باشد.

نتیجه طرح‌های پیشنهادی پس از ارزیابی و تایید اولیه توسط داوران ستاد، اعلام می‌شود.

نوشته‌های مشابه