ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری با اعلام این خبر گفت: «این ستاد در چارچوب سیاست حمایتی خود و برای ترویج و ارتقاء دانش علوم‌شناختی، از استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق درخواست دارد تا ایده‌های نوآورانه و مسئله‌ محور در زمینه علوم و فناوری‌های شناختی، تیم کامل و مدل کسب و کار که نیازمند سرمایه‌گذاری است معرفی نمایند.»

حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌‌های خلاق شامل حمایت از خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، حمایت در قالب یارانه فروش، حمایت برای اخذ مجوز و استانداردهای لازم خواهد بود.

خدمات شتابدهنده و مراکز رشد نیز منتورینگ، فضای کار اشتراکی، مشاوره مدل و طرح کسب و کار، مشاوره فنی، مشاوره علمی، خدمات مستندسازی فناوری و خدمات حقوقی و مالکیت فکری را شامل می‌شود.

حمایت مالی از استارتاپ‌­ها و شرکت ‌های خلاق در مرحله بذرمایه برای طراحی و پیاده‌سازی محصول اولیه است و از طریق شتابدهنده یا مرکز رشد به تیم‌ها پرداخت خواهد شد و حمایت از تنظیم طرح کسب و کار برای ارائه به سرمایه­ گذاران خطرپذیر برای استارتاپ‌ ها و شرکت‌­های خلاقی که از مرحله بذرمایه عبور کرده‌­اند از طریق شتابدهنده یا مرکز رشد صورت می گیرد.

ستاد توسعه علوم شناختی در چارچوب این سیاست حمایتی، یارانه فروش را برای تیم‌­هایی در نظر گرفته است که از مرحله بذرمایه عبور کرده، وارد بازار شده‌­اند.

یارانه فروش روی محصولات با درصد کارشناسی شده ستاد، از طریق حمایت از خریدار اعمال خواهد شد

حمایت از تحقیقات و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع ارتقاء محصول با تأیید یکی از اعضای هیأت علمی مورد اعتماد ستاد انجام می‌پذیرد.

اطلاعات بیشتر در بخش آیین‌نامه‌های ستاد در اختیار مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق است.

نوشته‌های مشابه