یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی موفق شده است با استفاده از توان متخصصان ایرانی، لوسیونی برای درمان سندروم مچ دست (تونل کارپال) تولید کند.

به‌گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری، و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مسعود ره‌افروز، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «آنا فارمد»، با اشاره به اینکه این محصول دانش‌بنیان برای درمان انواع درد آرتروز و دردهای مفاصل در نواحی گردن، زانو، ستون مهره‌ها، سندروم تونل کارپال مچ دست، و همچنین درد مفاصل و تاندون‌ها، که ناشی از عصب سیاتیک و گرفتگی‌های عضلانی ـ مفصلی در نقاط مختلف بدن هستند، استفاده می‌شود، افزود: «لوسیون دریفا به‌صورت ریزمولکولی سریعاً جذب عضله می‌شود و خون‌رسانی عضله را افزایش میدهد. این لوسیون سبب آسوده‌شدن عضله‌ها میشود. همین موضوع فشار روی نواحی اطراف اعصاب را کاهش می‌دهد و گرفتگی و درد در آن نواحی را کم می‌کند.»
او با اشاره به اینکه لوسیون مذکور نمونة مشابه داخلی و خارجی ندارد، ادامه داد: «سندروم مچ دست اغلب جراحی می‌شود و این کار علاوه بر هزینة سنگین جراحی، معمولاً بعد از یک سال بازگشت دارد، اما با استفاده از دورة مصرف دوماهة لوسیون دریفا، این عارضه درمان میشود.»
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: «در بیماری سیاتیک، کاهش فشار روی سیستم عصب سیاتیک و کاهش گرفتگی عضلة پیرامید روی این عصب، سبب روند کاهشی فشار روی این عصب می‌شود و در نواحی گردن و کتف نیز با همین مکانیسم عمل می‌کند. همچنین در سندرم تونل کارپال، سبب آزادی در حرکت عصب مدیان میشود.»
ره‌افروز با اعلام اینکه به‌زودی دریفا به‌عنوان نخستین محصول دانش‌بنیان ایرانی در سایت آمازون موجود خواهد شد، ادامه داد: «تا امروز این محصول به اقلیم کردستان، عراق، ‌افغانستان، گرجستان، ‌آلمان، کنیا، سوئد، و … صادر شده است.» به گفته او، این لوسیون درمانی، کاملاً گیاهی و بهبوددهنده و درمان‌کنندة آرتروز گردن، زانو، ستون مهره‌ها، پاها، دردهای مفصل ناشی از سیاتیک، سندروم تونل مچ دست، انگشت‌ها، و اسپاسم‌ها است.
او در پایان خاطرنشان کرد: «در این لوسیون دانش‌بنیان، برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر، روغن اصطرک و روغن کنجد با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این دو روغن یا عصارة گیاهی، اسیدهای چرب طبیعی در ترکیبات خود دارند و در تسکین درد نقش مؤثری ایفا می‌کنند. در کنار این‌ها، آنزیم‌های سازندة کلاژن و الاستین نیز در ترکیبات پماد دریفا وجود دارد که سبب تقویت غضروف‌ها و نرم‌شدن مفاصل می‌شود.»

نوشته‌های مشابه