ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت «نورالینک» اعلام کرد که نخستین تراشه در مغز یک بیمار ایمپلنت شده و او هماکنون در دوران نقاهت است.

به‌گزارش رویترز، او در پلتفرم ایکس نوشت: «نتایج اولیه نشان میدهد تشخیص اسپایک نورون نویدبخش است. ماسک جزئیات بیشتری دربارة آزمایش، ازجمله مشخصات نخستین دریافت‌کنندة تراشه یا فناوری به‌کاررفته در این عملیات، ارائه نکرد. این سیستم پیش‌تر فقط روی حیوانات آزمایش شده بود.
اسپایکها فعالیتهای نورون هستند که آن‌ها را به‌عنوان سلولهایی تعریف میکنند که از سیگنالهای الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به مغز و بدن استفاده میکنند.
سازمان غذا و داروی آمریکا سال گذشته به نورالینک اجازه داد نخستین آزمایش بالینی برای تست ایمپلنت روی انسانها را انجام دهد. این موضوع نقطة عطف مهمی در بلندپروازیهای استارتاپ برای کمک به بیماران برای غلبه بر بیماریهای عصبی و همین‌طور فلج‌شدن به‌حساب میآید.
نورالینک در ماه سپتامبر اعلام کرد که تأییدیة استخدام افراد برای انجام آزمایش انسانی را دریافت کرده است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود در این تحقیق از ربات استفاد میشود تا با جراحی، رابط مغز و تراشه را در قسمت کنترل‌کنندة حرکات، ایمپلنت کند. هدف شرکت نیز توانمندسازی افراد برای کنترل یک جانمای رایانه یا کیبورد با استفاده از افکار فرد بود. به‌گفتة شرکت، نخ‌های بسیار باریک ایمپلنت‌ها به مغز افراد سیگنال می‌فرستد.

نوشته‌های مشابه