نوعی کمربند ارتعاشی که تراکم استخوان را بهبود میدهد، تأییدیة سازمان غذا و داروی آمریکا را به دست آورد.

به‌گزارش انگجت، سازمان غذا و داروی آمریکا برای نوعی دستگاه پزشکی به‌نام «اوستئوبوست» مجوز صادر کرده است. این دستگاه در حقیقت نوعی کمربند ارتعاشی است که تراکم استخوان در بیماران مبتلا به استئوپنی را بهبود میبخشد. استارتاپ کالیفرنیایی «بون هلث تکنولوژیز» با همکاری ناسا این ابزار را ساخته است. استئوبوست نخستین دستگاه پزشکی در نوع خود است که تأییدیة سازمان غذا و داروی آمریکا را به‌عنوان گزینة درمانی برای زنان پس از یائسگی دریافت کرده است.
استئوپنی از زمانی آغاز میشود که تودة استخوانی فرد و حجم مواد معدنی موجود در استخوانهای او رو به تحلیل‌ رود. ازدست‌دادن کلسیم و ضعیفترشدن استخوانها به افزایش شکنندگی آنها منجر خواهد شد. کمربند استئوبلت برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوان ساخته شده است.
دستگاه مذکور به‌طور مکانیکی قدرت استخوانهای لگن و ستون فقرات کاربر را تحریک میکند و مانع پیشرفت کاهش تراکم استخوان می‌شود. طرح اولیة این فناوری به محققی از ناسا تعلق دارد که دربارة روشهای جلوگیری از کاهش تراکم استخوان فضانوردان در محیطهایی با گرانش صفر تحقیق میکرد.
روزانه یا حداقل پنج روز در هفته باید به‌مدت سی دقیقه از این کمربند استفاده کرد. این دستگاه ارتعاش خفیفی ایجاد میکند و پوشیدن آن در هر زمان و مکانی راحت است. سیتیاسکنهای ثبت‌شده در آزمایش‌های بالینی نشان میدهد پس از یکپارچه‌سازی کمربند با طرح درمان، بیماری تراکم استخوان در گذر زمان بهبود یافته است.

 

نوشته‌های مشابه