یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بررسی و مطالعة چالشهای حوزة تجهیزات پزشکی در ایران، برای تولید و تعمیرات کوردهای نوری مورد استفاده در جراحی‌های کمتهاجمی همچون لاپاراسکوپی، تعمیرات فیبر لیزر، تعمیرات منابع نور سرد هالوژنی، زنونی، و… اقدام کرده است.

به‌گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری، و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مهران محمدی جوزدانی، مدیرعامل مجموعة دانش‌بنیان «مبین صنعت توحید»، پس از مطالعه و بررسی نیازهای جامعة پزشکی و درک چالش‌های این حوزه، برای تولید منبع نور سرد ال‌ای‌دی تصمیم گرفت و با دانش فنی تیم مجرب خود، به این مهم دست یافت.
هم اکنون، این شرکت علاوه بر تولید منبع نور سرد ال‌ای‌دی و کوردهای نور سرد مطابق استانداردهای جهانی، دستگاه ویدئولارنگوسکوپ نیز تولید می‌کند و در پی رفع نیازهای دیگری از صنعت تجهیزات پزشکی کشور است.
محمدی جوزدانی، مدیرعامل مجموعة دانش‌بنیان مبین صنعت توحید، با اشاره به تولید منبع نور سرد گفت:«این منبع نور ال‌ای‌دی تولیدشده از چشمة نور ال‌ای‌دی بهره می‌برد و نور تولیدشده توسط چیپ ال‌ای‌دی با مکانیزمهای خاص مکانیکی و الکترونیکی خنک‌سازی می‌شود تا برای استفاده در جراحیهای کم‌تهاجمی هم چون لاپاراسکوپی، اندوسکوپی، و… مناسبسازی شود.»
این متخصص حوزة اپتیک با اشاره به اینکه شدت نور تولیدشده در این دستگاه زیاد و قابل قیاس با نمونههای خارجی است، افزود: «از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، قابلیت تنظیم شدت نور با استفاده از ولوم تنظیم‌کننده است. همچنین این دستگاه نمایشگر ال‌سی‌دی دارد که در آن دمای نور تولید و ساعات کارکرد دستگاه درج میشود.»
به‌گفتة او، محل اتصال کورد نوری متناسب با سفارش خریدار متغیر است و میتواند از نوع اشتورز، استرایکر، ولف، و الیمپوس باشد. محمدی تولید کورد نوری را از دیگر چالشهای مهم در صنعت تجهیزات پزشکی برشمرد و عنوان کرد: «کورد نوری با انعطاف زیاد و قابلیت انتقال نور با شدت بالای روشنایی، برای ارائة دید بهتر از اندامهای داخلی بیمار است و گروه مبین صنعت توحید توانسته است به تولید تمام کوردهای نوری با کانکتورهای مطابق با استاندارد جهانی اشتورز، استرایکر، و … دست یابد.
ویدئولارنگوسکوپ یکی دیگر از تجهیزات مهم اتاق عمل برای تسهیل عمل اینتوبیشن است که متخصصان مجموعة مبین صنعت توحید توانسته‌اند به فناوری ساخت آن دست یابند.

نوشته‌های مشابه