دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:« بر اساس گزارش های بین المللی موسسات معتبر گردشگری جهانی از جمله شورای جهانی سفر و گردشگری، ایران یکی از 20 مقصد برتر گردشگری سلامت دنیا است.»
دیاکو عباسی در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه بیمارستان ها و مراکز درمانی (IPH) دلیل این اتفاق خوب را تحرکات بخش خصوصی دانسته و ابراز امیدورای کرد از این جهت رشد بیشتری داشته باشیم.
او گردشگری سلامت را زنجیره ای از خدمات توصیف کرد و ادامه داد:« تولی گری گردشگری سلامت را نمی توان به یک دستگاه خاص داد. اما معتقدم اصل کار گردشگری سلامت متعلق به بخش خصوصی است.»
عباسی افزود:« ما در وزارت گردشگری با یک برنامه ساختاری و راهبردی وارد شده ایم. ساختار گردشگری سلامت را بازتعریف کرده ایم و سعی کرده ایم ارتباطات بین بخشی را قوام ببخشیم. به همین دلیل امروز ارتباط بین وزارت گردشگری و وزارت بهداشت بهتر شده است.»
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد:« یکی از سیاست های ما تنوع سازی در گردشگری سلامت بوده است. در همین راستا روی اسپاها تمرکز کردیم. در نتیجه اکنون حدود 3 هزار اسپا را شناسایی کرده ایم و یک کمیته تخصصی در این زمینه راه اندازی کرده ایم تا آن ها را سامان دهی کنیم.»
او ادامه داد:« بر اساس گزارش های بین المللی ما دو درصد آب گرم های درمانی دنیا را داریم که ظرفیت بالایی است. در حوزه هلثی هتل ها هم داریم وارد کار میدانی می شویم تا بتوانیم در مقاصد گردشگری سلامت توجه ها را به سمت هلثی هتل ها ببریم.»

سومین همایش و نمایشگاه بیمارستان ها و مراکز درمانی (IPH) باهمت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و توسط انجمن گردشگری سلامت استان تهران 17 تا 19 مرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

 

نوشته‌های مشابه