گردشگری سلامت

رئیس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی:
در سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت از همسایه‌های‌مان جا مانده‌ایم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت:«گردشگری سلامت و به ویژه گردشگری درمان توسعه نمی‌یابد مگر این که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این مقوله وارد شوند.»
به گزارش ماهنامه توسعه فناوری‌های نوین پزشکی، مهدی کریمی در رویداد رسمی سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (IPH2024) عنوان کرد:«سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری سلامت برخلاف جایگاه بالایی که می‌تواند در کشور ما داشته باشد نتوانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد و هنوز هیچ بانک، بیمه یا شرکت سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود نکرده‌است.»
او افزود:«گردشگری سلامت از حوزه‌های مغفول در بخش دولتی است و منابع مالی ما در جاهایی دیگری صرف می‌شود در نتیجه ما در آینده در حوزه سرمایه‌گذاری از کشورهای همسایه‌مان جا خواهیم ماند. همان گونه که همین الان هم جا مانده‌ایم.»
او انتقاد کرد:«ما ضمن این که به شدت در حال از دست دادن نیروی انسانی هستیم، انحراف سرمایه‌گذاری هم داریم. کمی هم که موضوعات اقتصادی حل می‌شود دوباره گرفتار اقتصاد تک محصولی و نفت می‌شویم و در نهایت نمی‌توانیم کار خاصی در حوزه گردشگری سلامت انجام بدهیم.»
رئیس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ادامه داد:«من پارسال اعلام کردم باید هزار شرکت مدیریت گردشگری سلامت تاسیس کنیم و هنوز هم معتقدم باید این اتفاق بیافتد. اما این اتفاق رخ نداد. چون کسی کمک نکرد و ما هم توان اجرایش را نداشتیم در حالی که ایران کشوری بسیار توانمند است.»
او معتقد است گردشگری سلامت این قابلیت را دارد که یک سوم بودجه کشور را که بر پایه درآمد ایران از فروش نفت و دارایی‌ها تامین می‌شود، را احصاء کند. اگر تنها دست بخش خصوصی را که فقط 15 درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد، باز بگذاریم.

سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (IPH2024) 17 تا 19 مردادماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران توسط مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد هم افزایی‌ بین‌المللی برای اشتراک‌گذاری تجارب و آشنایی با آخرین دستاوردها، راهکارها و فناوری‌ها، همچنین توسعه همکاری‌های بین المللی در حوزه گردشگری درمانی برگزار شد.

نوشته‌های مشابه