برندسازی

معاون امور مجلس رئیس جمهور:
برای برندسازی خوب عمل نکرده‌ایم

 

معاون امور مجلس رییس جمهور سیستم آموزش پزشکی ایران را بسیار قوی و تجهیزات پزشکی کشور را مناسب دانسته و عنوان کرد:« اما از نظر برندسازی در منطقه خوب فعالیت نکرده‌ایم و سازماندهی و تجربیات خوبی در گذشته در مورد گردشگری سلامت نداشته‌ایم.»
به گزارش ماهنامه توسعه فناوری‌های نوین پزشکی، شهرام دبیری اسکویی در رویداد رسمی سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (IPH2024) گردشگری سلامت را صنعتی توصیف کرد که کشورها با کمترین امکانات هم می‌توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند.
او ادامه داد:«اما متاسفانه در کشور ما این صنعت نتوانسته است جایگاه مناسب خود را پیدا کند و در نتیجه با وجود این که ما جزو ده کشور نخست دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری هستیم، اما از نظر جذب گردشگر و درآمد موفق نبوده‌ایم.»
دبیری اسکویی با اشاره به قیمت پایین تعرفه‌های درمانی در ایران به عنوان یک مزیت برای گردشگری سلامت، ادامه داد: « اکنون نرخ ویزیت متخصص در ایران 3 تا 4 دلار است در حالی که حتی در افغانستان هم چنین نیست و دست کم بالای 20 دلار است. هرچند این موضوع از نظر جامعه پزشکی خوب نیست اما این مزیت را دارد که اگر برنامه‌ریزی کنیم و ارتباط با کشورهای همسایه را ارتقاء بدهیم، گردشگری سلامت هم ارتقاء می‌یابد.»
او ظرفیت‌های ایران را در این زمینه بسیار بالا دانسته و افزود:«ما در دولت و مجلس تلاش می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی خوب تسهیلات و امکانات لازم را ایجاد کنیم و برای این کار از تمام فعالان جامعه پزشکی چه بخش خصوصی و چه دولتی استفاده خواهیم کرد تا در آینده نزدیک شاهد باشیم که ایران در زمینه گردشگری سلامت به یکی از فعالان منطقه تبدیل شود.»

سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (IPH2024)  17 تا 19 مردادماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران توسط مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد هم افزایی‌ بین‌المللی برای اشتراک‌گذاری تجارب و آشنایی با آخرین دستاوردها، راهکارها و فناوری‌ها، همچنین توسعه همکاری‌های بین المللی در حوزه گردشگری درمانی برگزار شد.

نوشته‌های مشابه