واردات فوریتی دارو

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران:
با واردات فوریتی دارو مخالفیم

 

مهدی پیرصالحی، نایب رئیس اول سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در نشست خبری هیئت مدیره این سندیکا با اهالی رسانه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص شائبه‌هایی که در مورد امضاهای طلایی و وجود رانت در صنعت دارو وجود دارد، گفت:«در بحث واردات فوریتی داروهایی که تولید آن در کشور وجود دارد همیشه مباحثی مطرح بوده‌است ولی ما نام این مباحث را امضای طلایی یا رانت نمی‌گذاریم.»

او توضیح داد:«هنگامی که سیاست‌گذاری‌های اشتباهی اتفاق می‌افتد و در زمان‌های مناسب ارز مورد نیاز دارو تخصیص داده نمی‌شود و صنعت دارو با کمبود نقدینگی مواجه می‌شود در برحه‌هایی از زمان کمبود دارویی ایجاد می‌شود.»

پیرصالحی ادامه داد:« در چنین شرایطی سازمان غذا و دارو یا نهادهای دیگر مجبور می‌شوند واردات فوریتی انجام دهند. اما بسیاری از مواقع به دلیل مشکلاتی که وجود دارد این واردات فوریتی هم به تاخیر می‌افتد. یعنی در قانون آمده واردات فوریتی باید ظرف دو هفته انجام شود اما گاهی تا شش ماه طول می‌کشد. یعنی زمانی وارد بازار می‌شود که تولیدکننده توانسته بازار را تامین کند.»

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد:«این هم‌زمانی این شائبه را به وجود می‌آورد که سوءاستفاده‌ای رخ داده است و امضاهای طلایی وجود دارد. اما من فکر می‌کنم بیشتر سیساستگذاری‌های اشتباه و غلط موجب شده که ما مجبور شویم داروهای فوریتی را بیارویم. به همین دلیل ما مخالف واردات فوریتی هستیم چون باعث واردات غیر رسمی می‌شود.»

 

نوشته‌های مشابه