فناوری های نوین پزشکی
نائب رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ایران:
فناوری‌های نوین پزشکی هزنیه درمان را کاهش می‌دهد

نائب رئیس اتحادیه بازرگان تجهیزات پزشکی کشور و نائب رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ایران گفت:«در حوزه اقتصاد استراتژیک‌ترین کالا دارو و تجهیزات پزشکی است. چون مهم‌ترین دغدغه مردم درمان شان‌است. پس مجلس باید بیشترین توجه را به این دغدغه مردم داشته باشد.»

ابوالفتح صانعی صبح امروز در آئین گشایش دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران مد ضمن بیان این مطلب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه تجهیزات پزشکی را دارای اهمیت دانسته و افزود:«ما در حوزه درمان کنگره‌های تخصصی مختلفی داریم، اما این همه درمان نیست. شما پیشرفت‌های درمانی و بیمارستانی را در نمایشگاه‌هایی مانند اینجا می‌توانید ببینید. اینجا در نمایشگاه است که می‌توانید ببینید چه کمبود‌هایی داریم.»

او ناترازی‌های موجود در کشور، به ویژه ناترازی‌های مالی را موجب تضعیف اقتصاد عنوان کرده و عنوان کرد:« اما درمان حوزه‌ای بسیار حیاتی است. در سال‌های اخیر فناوری‌های درمان تغییرات زیادی داشته است و بیمار‌هایی که درمان‌شان بسیار سخت بوده، اکنون به راحتی درمان می‌شود و این شرکت‌ها هستند فناوری‌های این درمان‌ها را وارد می‌کنند.»

صانعی خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:«اما در این چند سال که تحریم بودیم به دلیل محدودیت‌ها شرکت‌ها نتوانسته‌اند فناوری‌های جدید را وارد کنند. دلیلش هم خیلی روشن است چون هر زمان سراغ شما و مدیرکل تجهیزات پزشکی آمدیم درگیر مشکلات موجود و کمبود ارز بودید. غافل از این که برخی کالاهای جدید هزینه درمان را پایین می‌آورد، شرایط بیمار رو بهتر می‌کند و در نتیجه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی را کاهش می‌دهد.»

رئیس فدراسیون سلامت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت:« بر اساس این برنامه باید ضریب تخت‌های بیمارستانی به دو تخت به ازای هر هزار نفر کاهش یابد. ما با این وضعیت مالی فعلی وزارت بهداشت این امر امکان پذیر نیست. اما اگر فناوری بتواند به کاهش این هزینه‌ها و بهبود شرایط مردم کمک کند در همین نمایشگاه‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. به همین دلیل است که معتقدیم نمایشگاه یک امر تزئینی نیست و خروجی آن به نفع بیمار است.»

او همچنین در زمینه ارز ترجیحی گفت:«ما در اقتصاد دوست نداریم کسی از جمله سیستم نظارتی مزاحم‌مان شود. اگر جایی ارز ترجیحی می‌دهند می‌دانیم که دخالت و نظارت هم وجود دارد. پس اگر جایی می‌گوییم دخالت کنید اما ارز را قطع نکنید به دلیل این است که وضعیت بودجه‌ای وزارت بهداشت را می‌دانیم. وزارت بهداشت ۲۰ سال است که از کمبود اعتبار داره رنج می‌برد.»

دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران مد 19 تا 22 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه شهر آفتاب با حضور 250 شرکت‌کننده برگزار می شود.

نوشته‌های مشابه