صادرات

مدیرعامل شرکت تولید داروخبر داد:
رشد فروش داخلی و صادرات منطقه‌ای با تکیه بر محصولات گیاه‌پایه

 

شرکت تولید دارو یکی از شرکت‌های با سابقه در تولید و صادرات دارو است که بیش از ۶۸ سال است که در این عرصه فعالیت کرده و فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است و امروز در حالی که دهه هفتم فعالیتش رو به پایان است، خود را برای گسترش بازارهای صادارتی در منطقه آماده می‌کند.

به گفته محمدرضا رادپور، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت تولید دارو این شرکت در سال‌های اخیر با رویکردی استراتژیک به دنبال متنوع‌سازی سبد محصولات، توسعه بازارهای داخلی و افزایش صادرات بوده است.

او می‌گوید:«در این مسیر، تمرکز ما بر توسعه داروهای گیاه‌پایه و مکمل‌های دارویی است که هم به ارتقای سلامت عمومی کمک می‌کند و هم سهم ما را در بازار دارویی کشور و منطقه افزایش می‌دهد.»

رادپور می‌افزاید:«در حال حاضر، ۵ داروی گیاه‌پایه را در دستور کار داریم که مراحل تحقیق و توسعه آن‌ها تکمیل شده و به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد. این داروها بر پایه ترکیبات طبیعی و فرمولاسیون‌های پیشرفته طراحی شده‌اند که در مقایسه با داروهای شیمیایی مشابه از عوارض جانبی کمتری برخوداراست.»

مدیرعامل شرکت تولید دارو توضیح می‌دهد که این شرکت با هدف ورود به حوزه‌های جدید و کسب سهم بیشتر از بازار، ۵ مکمل دارویی جدید را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است که شامل محصولات مرتبط با پیشگیری از آلزایمر، سلامت کبد، سیستم تنفسی، سیستم گوارشی و تقویت حافظه هستند که بر اساس مطالعات دقیق بازار و نیاز مصرف‌کنندگان انتخاب شده‌اند.

رادپور با بیان این که ورود به حوزه مکمل‌های دارویی و توسعه داروهای طبیعی و شیمیایی بخشی از چشم‌انداز شرکت تولید دارو در افق ۱۴۰۴ است، ادامه می‌دهد:« بر اساس این برنامه، شرکت در نظر دارد سهم خود را در بازار داخلی افزایش دهد و در عین حال، با توسعه صادرات، به یکی از بازیگران کلیدی صنعت داروی منطقه تبدیل شود.»

او تاکید می‌کند:«ما قطعاً در سال آتی سودآور خواهیم بود. ورود محصولات جدید، بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، همگی عواملی هستند که باعث خواهند شد عملکرد مالی شرکت رشد قابل‌توجهی داشته باشد. پیش‌بینی ما این است که با توجه به استقبال بازار و تقاضای فزاینده برای محصولات طبیعی و شیمیایی و مکمل‌های دارویی، سودآوری شرکت در سال آینده به‌طور چشمگیری افزایش یابد.»

افزایش صادارت با تکیه بر ظرفیت‌های تحقیق و توسعه

 

رادپور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت تولید دارو را گسترش صادرات دارو و مکمل‌های دارویی به کشورهای همسایه و بازارهای منطقه‌ای عنوان میکند
او در مورد راهبرد این شرکت برای توسعه صادارت می‌گوید:«شرکت تولید دارو با تکیه بر ظرفیت‌های تحقیق و توسعه و استانداردهای بین‌المللی، توانسته است مجوزهای لازم برای صادرات برخی از محصولات خود را دریافت کند.»

به گفته مدیرعامل شرکت تولید دارو در حال حاضر، کشورهای منطقه خاورمیانه، حوزه CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع)، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا به‌عنوان مقاصد اصلی صادراتی شرکت تولیددارو در نظر گرفته شده‌اند.

او در مورد اهداف اولیه صادارتی این شرکت توضیح می‌دهد:«به‌طور مشخص، مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ورود به بازارهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ارمنستان انجام شده است. این کشورها دارای بازارهای رو به رشد در حوزه دارو و مکمل‌های دارویی طبیعی و شیمیایی هستند و محصولات ما می‌توانند در این کشورها جایگاه خوبی پیدا کنند.»

رادپور ادامه می‌دهد:« علاوه بر این، ما در حال انجام و توسعه امکان همکاری با شرکت‌های دارویی بین‌المللی برای تولید تحت لیسانس و صادرات گسترده‌تر به کشورهای اروپایی و آسیایی هستیم. این رویکرد نه‌تنها به افزایش درآمد ارزی شرکت کمک خواهد کرد، بلکه جایگاه صنعت دارویی کشور را نیز در سطح جهانی ارتقا خواهد داد.»

توسعه زیرساخت‌های تولیدی برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای

 

عضو هیئت مدیره شرکت تولید دارو از برنامه‌هایی بهسازی و توسعه زیرساخت‌های تولیدی این شرکت به ‌منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای خبر داده و می‌افزاید:«با کمک سهامداران عمده شرکت، مذاکراتی برای خرید یا بهسازی سایت‌های تولیدی به‌ویژه در بخش مکمل‌های دارویی انجام شده است. در صورت دستیابی به توافقات مطلوب، این تغییرات از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.»

او همچنین می‌گوید:«ما سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تحقیق و توسعه (R&D) انجام داده‌ایم تا فرآیند نوآوری در شرکت سرعت بیشتری بگیرد و بتوانیم محصولات جدیدی را مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم».

او با تاکید بر این که شرکت تولید دارو همواره متعهد به تولید محصولاتی با کیفیت بالا، ایمنی مطلوب و مبتنی بر دانش علمی به‌روز بوده است، ادامه می‌دهد:«ما با تکیه بر متخصصان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تحقیقاتی، به دنبال ارائه محصولات نوآورانه و رقابتی هستیم و با ورود به حوزه مکمل‌های دارویی، توسعه داروهای طبیعی و شیمیایی و برنامه‌ریزی برای صادرات، ما در مسیر رشد و تحول قرار داریم.»

 

 

 

نوشته‌های مشابه