رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد:
صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در رتبههای برتر تولید و صادرات کشور
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: «صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در رتبههای برتر تولید و صادرات در کشور هستند و میتوانند نقشی مهم در ارتقای دیپلماسی سلامت داشته باشند.»
به گزارش مدرن مد به نقل از وبدا، حسین کرمانپور در نشست قدردانی از دانشگاههای علوم پزشکی منتخب در نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: «انتظار است که روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی در چنین رویدادهایی به سمت سوژههای متقابل حرکت کرده یعنی نیازهای محیط ارائه خدمات را با استفاده از نظرات کادر سلامت با تولید کنندگان دارو، تجهیزات و خدمات بهداشتی و درمانی مطرح کنند.»
او خاطرنشان کرد: «روابط عمومی دانشگاهها باید حلقه وصل ارتباطات باشند و فضا را به سمت ارتباطات ببرند و نقطه تحکیم ارتباطات شوند و مطالبات همکاران دانشگاههای علوم پزشکی را به تولید کنندگان و یا انجمنهای تخصصی منتقل کنند.»
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به حضور گسترده مهمانان خارجی در نمایشگاه ایران هلث، گفت: «انتظار است روابط عمومی دانشگاهها با مهمانان خارجی چنین رویدادهای مهمی، ارتباط برقرار و از آن در جهت ارتقای دانشگاهها، استفاده کنند.»
کرمانپور خاطرنشان کرد: «روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی میتوانند در تجارت بنگاه به دولت (B2G) و تعاملات میان بخش خصوصی و بخش دولتی، نقش آفرینی کنند و خریدهای مراکز درمانی با تولید کنندگان با کمک روابط عمومی ها طرح شود و سطح کار روابط عمومی در سطح ملی و بین المللی در جهت دیپلماسی سلامت افزایش یابد.»
او خاطرنشان کرد: «برخی اوقات نیروهای بهداشتی و درمانی از پزشک تا بهورز به برخی تجهیزات پزشکی نظر و نقدی دارند که می توان آنها را توسط روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی به گوش تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارو و خدمات سلامت محور رساند.»
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی باعث تغییر نگاه به این حوزه از سوی روسای دانشگاهها می شود، گفت: «روابط عمومی باید به دنبال ارتباطات گستردهتر و حضور متفاوتتر در رویدادهای ملی و بین المللی باشند.»
کرمانپور ادامه داد: شاید تصورات از روابط عمومی ها و تحولات این حوزه در ذهن مدیران دانشگاه ها وجود نداشته باشد بنابراین مدیران روابط عمومی دانشگاه ها می توانند به صورت عملی ثابت کنند که روابط عمومی فراتر از نصب پوستر و برگزاری مراسم هاست و باید ارتباطات مردم و دولت از طریق این حوزه به طور متقابل تقویت شود. نمایشگاه ها می توانند این فرصت را ایجاد کنند که مدیران دانشگاه ها با حضور در این رویدادها از نزدیک با صاحبان اصلی فرآیند و تولید و متولیان سیاستگذار دیدار و نظرات خود را مطرح کنند.
وی در پایان تاکید کرد: «مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی باید به این نتیجه برسند که روابط عمومیها، متولی اصلی نمایشگاههای تخصصی هستند و اگر نمایشگاهی در استان برگزار میشود، حتما باید با هماهنگی روابط عمومیها باشد چون برونداد آن رویداد و پیوست رسانهای مربوط به کار روابط عمومی است. نقش روابط عمومیها باید از مجری به سیاستگذاری حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات در رویدادها تبدیل شود.»
گفتنی است در این مراسم از مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی زاهدان، فسا، کرمان، مازندران و همدان تقدیر شد.
