شرکت داروسازی دکتر عبیدی به‌عنوان عضوی از گروه کوبل، دومین دورة «جایزة علمی عبیدی» را درجهت توسعة دانش و پژوهشهای نوآورانه، برگزار و از برگزیدگان تقدیر کرد.

رویداد «جایزه علمی عبیدی» به‌صورت سالانه و برای معرفی و توانمند‌سازی ظرفیت‌های علمی جامعة پزشکی ایران در مسیر نوآوری، با هدف بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها به‌عنوان مأموریت گروه کوبل، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
در این مراسم، نیما برارجانیان، مدیر ارشد اجرایی گروه کوبل گفت: «جایزة علمی عبیدی فرصتی برای توانمندسازی، تشویق، و معرفی دانشمندان جامعة پزشکی کشور است. در این راه، الهام‌بخشی پژوهشگران نخبه و جوان، گام جدی برای ایجاد راهکارهای بلندمدت با ارزش ماندگار در مسیر سلامت مردم کشور خواهد بود.»
نخستین دورة جایزه علمی عبیدی سال گذشته، با تمرکز بر کنترل و مدیریت بیماری دیابت و با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت برگزار شد. در سال جاری، با توجه به اهمیت مدیریت و درمان بیماریهای قلبی و عروقی، دومین دورة این رویداد با محوریت بیماری‌های کاردیومتابولیک در چهار حوزة دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، علوم پایه، و کبد چرب برگزار شد.
هیئت داوران، متشکل از نُه نفر از استادان برجستة دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، و ایران، مقالات برتر از میان 57 مقالة ارسالی را انتخاب کردند. هدایت تیم داوران برعهدة علیرضا استقامتی بود و اعضای آن در حوزة غدد و قلبی و عروقی، فرهاد حسین‌پناه، فرزاد حدائق، محمد ابراهیم خمسه، هاشم سزاوار، بابک شریف کاشانی، مجتبی ملک، نسیم نادری، و احمدرضا دهپور، استاد ممتاز فارماکولوژی، بودند.
در این رویداد، هم‌سو با تلاش گروه کوبل درجهت ایجاد ارزش ماندگار برای تغییرات بلندمدت، از تحقیقات پیشرفته و مبتکرانه تجلیل شد. در حوزة دیابت، حسن آهنگر (از زنجان)، در حوزة بیماریهای قلبی و عروقی سیدسعید طامهری‌زاده (از تهران)، در حوزة علوم پایه انسیه حاجی‌زاده صفار (از تهران)، و در حوزة کبد چرب سارا عارف حسینی (از تبریز) به‌عنوان برگزیدگان دومین دورة «جایزة علمی عبیدی» معرفی شدند.
داروسازی دکتر عبیدی به‌عنوان عضوی از گروه کوبل، امیدوار است جایزة علمی عبیدی با ادامة راه خود در سال‌های آینده، درجهت بهبود مستمر رویکردهای علمی برای ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم ایران گام بردارد.

نوشته‌های مشابه