دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: «مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود ۱۰۰ شرکت به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌‌شود.»
به گزارش وبدا، آصف مهدوی با بیان این مطلب، افزود:«شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌‌مند شوند.»
دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو داروهای تولید شده در ایران را از نظر قیمت با محصولات اروپایی و از نظر کیفیت با محصولات هندی قابل رقابت دانسته و تاکید کرد:«در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می‌‌سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو و پایداری حضور در بازار هدف است.»

نوشته‌های مشابه