بازسازی خطوط تولید

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران درخواست کرد:
بازسازی خطوط تولید تجهیزات پزشکی با ارز ترجیحی

 

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با بیان این که خطوط تولید برخی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی دچار فرسودگی شده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد درخواست کرد که از ارز ترجیحی برای این منظور استفاده شود.

جلیل سعیدلو صبح امروز در آئین گشایش دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران مد ضمن بیان این مطلب گفت:« ما اصلاً با ارز ترجیحی موافق نیستیم و به شرط اینکه بحران نقدینگی به وجود نیاید و مصرف کننده نهایی یعنی بیمار آسیب نبیند، همه ما قائل به این هستیم که ارز باید تک نرخی بشود.»

او با بیان این که همه ما انتظار داریم که محصولات تجهیزات پزشکی با کیفیت و دارای استانداردهای بین‌المللی باشد، تاکید کرد:«با خط تولید به روز می‌شود به چنین کیفیتی رسید. بنابراین اگر قرار است از ارز ترجیحی استفاده شود یکی از بهترین جاهایی که می‌توان از آن بهره برد بازسازی و نوسازی خطوط تولید است و بهتر است در چنین جایی به تولیدکنندگان کمک شود.»

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران در مورد چالش‌های این حوزه گفت: «یکی از مشکلاتی که باید جدی گرفته شود بحث مطالبات است. در سال‌های اخیر وضعیت مطالبات شرکت‌های تولید کننده و تامین کننده بغرنج شده است و این شرایط اجازه نمی‌دهد صنعتی که می‌تواند در منطقه و در خاورمیانه حرف اول رو بزند به جایگاه واقعی خود برسد.»

او با اشاره به این که ما در ایران تقریبا همه زنجیره تامین تجهیزات پزشکی را داریم، افزود:«کافی است در سیاست‌گذاری‌ها تجدید نظری بشود و بحث اولویت تولید به شکل عملی نمود پیدا کند. نه این که صرفاً به شکل کلامی تولید را دارای اولویت بدانیم.»

سعیدلو با یادآوری قطع برق واحدهای تولیدی در تابستان و قطع گاز آنها در زمستان، اظهار داشت:« نمی‌توانم درک کنم که چگونه هنگامی که صحبت از حمایت می‌شود اولویت با تولید است اما هنگامی که بحث تامین انرژی می‌شود تولیدکننده در انتهای زنجیره قرار می‌گیرد.»

او تاکید کرد:«بابت این مسئله از همین امروز باید چاره اندیشی شده و شرایط لازم فراهم شود. چرا که سلامت و درمان استمرار دارد و پشتیبانی از سلامت و درمان هم باید همراه با استمرار باشد.»

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران همچنین نمایشگاه ایران مد را فرصتی مناسب دانست برای این که محصولات خارجی شرکت‌های وارد کننده در کنار محصولات تولید کننده داخلی قرار بگیرد و مقایسه شود تا عمق فناوری و کیفیت محصولات داخلی را به رخ همه‌گان بکشد.

دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران مد 19 تا 22 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه شهر آفتاب با حضور 250 شرکت‌کننده برگزار می شود.

نوشته‌های مشابه