سرا (Cera) مقیاس استفاده از رباتهای مراقبت خانگی را گسترش میدهد
شرکت سرا (Cera)، ارائهدهنده خدمات مراقبت خانگی در بریتانیا، پلتفرم فناوری رباتیک GenieConnect را پس از اجرای موفق آزمایشهایی در بیش از ۱۲ شورای محلی و ۳۰ مرکز ارائهدهنده خدمات مراقبتی، خریداری کرده است.
به گزارش مدرن مد به نقل از digitalhealth، رباتهای GenieConnect به سالمندان و افراد آسیبپذیر کمک میکنند تا وعدههای غذایی، نوشیدنی و داروهای خود را بهموقع مصرف کنند. همچنین، این رباتها وضعیت روحی و سلامت عمومی کاربران را بررسی کرده و ارتباط آنها با تیمهای مراقبتی و نزدیکانشان را حفظ میکنند.
نتایج آزمایشی نشان داده است که این رباتها در ۹۶ درصد موارد موفق شدهاند مصرف دارو را در زمان مناسب تضمین کنند، همچنین میان ۶۴ تا ۸۰ درصد در تشویق افراد به خوردن غذا و میان ۷۸ تا ۹۰ درصد در ترغیب آنها به نوشیدن مایعات موفق بودهاند.
دکتر بن ماروثاپو، بنیانگذار و مدیرعامل سرا (Cera)، گفت:«در Cera باور داریم که مراقبت مجازی، هوش مصنوعی و رباتیک نقش کلیدی در آینده این بخش خواهند داشت – زیرا با افزایش جمعیت سالمندان و رشد تقاضا برای مراقبت، باید راهکارهای پایدار و هوشمند ارائه دهیم. عملکرد GenieConnect در سال جاری چشمگیر بوده و ما از توسعه این پلتفرم برای ارائه مراقبت پیشگیرانه باکیفیت و دگرگونسازی زندگی مردم در سراسر کشور هیجانزدهایم.»
Cera قصد دارد استفاده از این رباتها را در شبکه خدمات خود گسترش داده و همچنین مجوز بهرهبرداری از آنها را به سایر ارائهدهندگان خدمات مراقبتی واگذار کند. این شرکت برنامه دارد طی ۱۸ ماه آینده، رباتها را در مناطق و مراکز جدیدی مستقر کند.
Cera همچنین قصد دارد نرمافزار GenieConnect را با فناوری و دادههای خود یکپارچه کرده و با استفاده از ابزارهای پیشگیرانه هوش مصنوعی، توانایی رباتها را در بهبود کیفیت مراقبت و نتایج سلامت افزایش دهد.
این شرکت با واگذاری مجوز استفاده از رباتها به سایر ارائهدهندگان خدمات، در پی آن است که تأثیر فناوری پیشگیرانه خود را در سراسر بخش سلامت گسترش دهد، نتایج درمانی را بهبود بخشد و همزمان منبع درآمد تازهای به مدل کسبوکار خود بیفزاید.
این خرید و گسترش فناوری پس از آن صورت گرفت که Cera در ژانویه ۲۰۲۵ معاملهای به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار (۱۲۳ میلیون پوند) را برای توسعه فناوری مراقبت خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی خود تکمیل کرد.
