خدمات اورژانس

کاهش 24 دقیقه‌ای خدمات اورژانس با استفاده از ابزار هوش مصنوعی در Cabrini

 

خدمات درمانی خصوصی کاتولیک Cabrini Health در ملبورن، استفاده از یک ابزار ثبت مستندات مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مدت ۱۲ ماه در بخش اورژانس خود در منطقه مالورن، ویکتوریا آغاز کرده است که موجب شده است خدمات اورژانس 24 دقیقه زودتر به پایان برسد. این اقدام پس از یک پایلوت یک‌ماهه موفق در ژانویه انجام می‌شود.

به گزارش مدرن مد به نقل از healthcareitnews، کبرین هلث (Cabrini Health) با استارت‌آپ استرالیایی  هیدی هلث (Heidi Health) همکاری کرده تا این ابزار ثبت‌نویسی بالینی (AI Scribe) را در اورژانس و همچنین واحد بستری کوتاه‌مدت تحت مدیریت اورژانس مستقر کند. طبق اعلام دکتر ایان ترنر، مدیر پزشکی اورژانس Cabrini، پرسنل پزشکی و پرستاری نیز در فرآیند پیاده‌سازی مشارکت دارند.

Cabrini قصد دارد نتایج این طرح را در شاخص‌هایی همچون زمان ثبت مستندات، مدت حضور بیماران در اورژانس، تعداد بیماران ویزیت‌شده توسط هر پزشک، دقت مستندسازی، دقت کدگذاری، رضایت کارکنان و تجربه بیماران مورد ارزیابی قرار دهد.

وی توضیح داد که این ابزار نیازی به یکپارچه‌سازی مستقیم با سیستم EMR اورژانس نداشته است: «پزشکان یادداشت‌های خود را مستقیماً در بخش متنی آزاد سیستم وارد می‌کنند و هنگام استفاده از Heidi، پس از بازبینی بالینی، یادداشت‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی را در EMR قرار می‌دهند.» به گفته او، تمامی یادداشت‌های تولیدی ابتدا توسط پزشک کاربر بازبینی می‌شود و ممیزی‌های منظم توسط پزشکان ارشد مستقل انجام خواهد شد.

Cabrini و Heidi همچنین در حال طراحی الگوهای دیجیتالی ایمن مخصوص اورژانس هستند. دسترسی به این الگوها محدود خواهد شد و هرگونه خطای احتمالی برای بررسی به تیم رهبری ارشد اورژانس گزارش می‌شود.

بخش اورژانس Cabrini سالانه حدود ۲۵ هزار مراجعه را ثبت می‌کند که نزدیک به ۴۳ درصد از آنها (حدود ۱۱ هزار مورد) منجر به بستری می‌شود؛ رقمی بالا برای یک مرکز خصوصی. به‌کارگیری هوش مصنوعی قرار است بار اداری پزشکان اورژانس، که اغلب کارکنان ارشد و دستیاران تخصصی هستند، را کاهش داده و زمان بیشتری برای تعامل مستقیم با بیمار فراهم کند.

در پایلوت یک‌ماهه، گروهی از پزشکان اورژانس با استفاده از Heidi توانستند بیش از نیمی از ویزیت‌های خود را با کمک این ابزار مستندسازی کنند. این امر به‌طور متوسط ۳۱ دقیقه صرفه‌جویی در زمان ثبت یادداشت‌های بالینی و ۲۴ دقیقه پایان‌دهی سریع‌تر خدمات بالینی منجر شد و هیچ رویداد نامطلوب یا بازخورد منفی از بیماران گزارش نشد.

Cabrini گزارش داد که ۹۷ درصد از پزشکان خواستار ادامه دسترسی به این ابزار بوده‌اند. در این دوره، تفاوت معنی‌داری در نوع مراجعه یا میان افراد استفاده‌کننده مشاهده نشد.

دکتر ترنر اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره گسترش استفاده از این هوش مصنوعی در دیگر بخش‌ها پس از یک سال و بر اساس بازگشت سرمایه‌گذاری و نتایج عملی اتخاذ خواهد شد.

استارت‌آپ Heidi که پیش‌تر با نام Oscer فعالیت داشت، پس از بازLaunch سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشته و اکنون ارزش آن به بیش از ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است. این شرکت در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، آمریکا، کانادا و بریتانیا فعال است و اخیراً ۶۵ میلیون دلار سرمایه سری B جذب کرده و قصد دارد به کشورهای ایرلند، فرانسه، اسپانیا، آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ، آلمان و سنگاپور نیز گسترش یابد.

ابزار AI Scribe این شرکت در نیوزیلند به‌طور رسمی مورد تأیید قرار گرفته و در حال آزمایش در اورژانس‌های دولتی این کشور است.

دکتر ایان ترنر، مدیر بخش اورژانس Cabrini Health گفت: «پزشکان اورژانس ما همزمان با فعالیت‌های بالینی، با حجم زیادی از وظایف اداری مواجه هستند. ما همواره به دنبال راه‌هایی برای کاهش این بار و بهبود تجربه کارکنان و بیماران هستیم. در پایلوت استفاده از Heidi مشاهده کردیم که مستندسازی بالینی سریع‌تر انجام شد، برنامه‌های درمانی زودتر به پرستاران رسید و بیماران بستری نیز سریع‌تر آماده انتقال به بخش شدند. همچنین پزشکان رضایت بیشتری از محیط کار داشته و تمرکز بالاتری بر مراقبت از بیماران پیدا کرده بودند.»

نوشته‌های مشابه